Czego szuka konsument 2025 roku?
hypercrew
2025.01.21 | 10 minut czytania

hyperTRENDY | INSIGHT KONSUMENCKI
Tropiciele komfortu szukają autentyczności, tęsknią za spokojem

Obserwując współczesnego konsumenta, wydaje się, że coraz więcej może, a coraz mniej musi. Nie musi już nosić tylko rurek, bo akurat są modne. Nie, bo modne są rurki, mom jeans, baggy jeans, zwykłe dresy i wiele innych. Moda się zdemokratyzowała – każdy znajdzie coś, w czym czuje się komfortowo. Nie musi chodzić na sylwestrowy bal i organizować domówek, bo coraz mniej dotyka go ta presja zabawy akurat w ten dzień. Nie ma obciachu zostać tego dnia w domu, a nawet przyznać się do tego, że spędził go pod kocem, a wręcz zasnął przed północą. Każdy wybiera swój komfortowy sposób świętowania.

Coraz częściej szukamy wygodnych rzeczy do noszenia, wykonanych z naturalnych materiałów – i to nie tylko dlatego, że ogromna rzesza ludzi po pandemii przeniosła swoje biura do domu, ale także dlatego, że miękkie i naturalne tkaniny są po prostu bardziej komfortowe. Kobiety zamieniły wysokie szpilki na sportowe buty i trampki. W ogóle wyemancypowały się ze swojej tradycyjnej roli, w której jest dużo „muszę”. Stawiają na swoje autonomiczne wybory, a nie na społecznie narzucone ramy.

Coraz częściej potrzebujemy spokoju, zajęć z jogi, medytacji i wakacji poza głównym szlakiem wielkich kurortów. Szukamy łatwych w użyciu opakowań, intuicyjnych aplikacji, sprzętów, które „ogarną za nas”, wygodnych butów i mieszkań z tarasem. Komfort jest wspólnym mianownikiem naszych wyborów na wielu płaszczyznach. Dotyczy nie tylko świata fizycznych odczuć, ale także emocjonalnego. Chcemy czuć się dobrze, zadbać o siebie, zatroszczyć się o wewnętrzny balans.

Zewsząd dotyka nas kryzys: klimatyczny, kryzys relacji, wartości. To słowo odmieniane jest przez wszystkie przypadki i dotyczy różnych dziedzin życia. Oczywiście komfort nie jest rozwiązaniem – to duże uproszczenie, jednak na poziomie naszych wyborów staje się ważnym drogowskazem.

Jak odpowiedzieć na tę potrzebę komfortu?

Oferujmy produkty i usługi, które – w opozycji do tych niespokojnych zjawisk – przyniosą spokój, ulgę i poczucie bezpieczeństwa. Nie wywierajmy presji, dawajmy wybór i poczucie wolności. Twórzmy jakościowe rzeczy w jakościowy sposób.

Etyczna konsumpcja, etyka pochodzenia produktów, wspieranie lokalnych społeczności, minimalizm, jakość życia, zdrowie psychiczne i fizyczne, wartościowe doświadczenia zamiast konsumpcjonizmu – to wybory tropicieli komfortu.

W komunikacji bądźmy autentyczni, opowiadajmy prawdziwe historie, które pokazują nie tylko idealny świat, ale całe jego spektrum – z potknięciami, wyzwaniami, trudniejszymi momentami. Wtedy nasz odbiorca będzie mógł się czuć komfortowo, bo wszyscy współdzielimy doświadczenia – te dobre i te trudniejsze…

Tagi: grupa docelowainsightpotrzebystrategiatarget