hyperTRENDY | INFLUENCER MARKETING
Więcej dystansu, mniej nudy – reklamujmy i bawmy
odbiorców
Myślę, że każdy z nas zna uczucie przebodźcowania, wywołane treściami, którymi jesteśmy bombardowani na co dzień w internecie. W takiej rzeczywistości trzeba się naprawdę postarać, aby przyciągnąć i zatrzymać uwagę odbiorcy na dłużej. Z tego powodu najlepsze wyniki osiągają reklamy tworzone przez influencerów, które są czymś więcej niż tylko reklamami. Treści reklamowe muszą łączyć rozrywkę z przekazem marki, dostarczając widzom wartościowych i emocjonujących wrażeń. Reklama, która śmieszy, inspiruje lub wzrusza, skuteczniej angażuje widzów, budując przy tym silniejszą więź z marką. Dzięki temu przekaz nie tylko przyciąga uwagę, ale także pozostaje w pamięci, skłaniając do działania. W efekcie kampanie z influencerami, które umiejętnie integrują reklamę z rozrywką, przynoszą lepsze rezultaty i stają się mile widzianą częścią codziennych treści online.
Przykładem influencerki, która do perfekcji opanowała sztukę tworzenia reklam, będących atrakcyjną treścią dla widza, jest Elwira Rutkowska. Praktycznie każda jej współpraca z marką ma postać dopracowanego materiału wideo, w którym widz, oprócz polecenia produktu czy usługi, zostaje zaangażowany w ciekawą, często humorystyczną opowieść, którą chętnie ogląda, udostępnia, komentuje. Przykładem takiej realizacji jest współpraca Elwiry & Pracuj.pl – Koszmar graficzki. Rolka przedstawia parodię pracy graficzki i w tym kontekście informuje odbiorców o portalu, na którym mogą znaleźć oferty pracy i porady dotyczące zatrudnienia. Warto także zwrócić uwagę na kampanię promującą markę F’ALKO Aleksandry i Michała Żebrowskich. W tym przypadku Elwira wcieliła się w postać Miss Turnusu 1992 i stworzyła zabawny materiał wideo, który w błyskotliwy sposób wykorzystuje stereotyp amanta Michała Żebrowskiego, który wraz z małżonką również pojawia się w materiale: Miss Turnusu 1992 & F’ALKO.
Wielu internetowych twórców, tworząc treści sponsorowane dla marek, z którymi współpracują, wykorzystuje ten trend i wkłada wiele pracy oraz wysiłku w to, aby wyprodukowane materiały reklamowe stanowiły atrakcyjny materiał dla ich odbiorców. Kolejnym przykładem takiej influencerki jest Zofia Zborowska, która stara się, aby przygotowane przez nią reklamy również miały walor rozrywkowy – przykład współpracy Zofia Zborowska & Derma Polska.
Jak wykorzystać ten trend do budowania skutecznych kampanii z influencerami?
Tworząc skuteczną kampanię z influencerami, nie wystarczy opowiedzieć o produkcie. Trzeba markę wpleść w ciekawą dla widza narrację, stworzyć materiał, który będzie dla niego atrakcyjną treścią rozrywkową. Takie współprace z influencerami mają największy potencjał viralowy, a także generują pozytywny buzz wokół marki.